آیا علی بن ابیطالب در قتل فاطمه دست داشته است؟
سیاووش((ع))...خدای مضحک.
علی کسی بود که هزاران نفر را شخصا گردن زده بود. بنا براین در احساسات یک چنین شخصی زندگی یک فرد هیچ ارزشی ندارد.
میگویند فاطمه بر اثر حمله ای که بتوسط عمر و همراهان او صورت گرفت, کشته شد, البته دلیل مرگ فاطمه بطور صد در صد معلوم نیست اما چیزی که صد در صد است اینست که فاطمه بطور ناگهانی و غیر منتظره بر اثر یک حادثه غیر طبیعی مرده است و علی او را شبانه به خاک سپرده و 7 روز پس از مرگ او با "امامه" که دختر خواهر فاطمه باشد, ازدواج کرده است.
سئوالهائی که دست داشتن علی در قتل فاطمه را تأئید میکنند از این قرارند:
1- هیچ مردی که همسرش را دوست داشته باشد, هفت روز پس از مرگ همسرش با کسی ازدواج نمیکند و همخوابه نمیشود.
2- چه لزومی داشت که علی فاطمه را شبانه و پنهانی دفن کند؟
3- اگرعمر در مرگ فاطمه مفصر بود, چرا علی دختر 7 ساله اش را که ام کلثوم نام داشت به عمر که 13 سال از خود علی بزرگتر بود, داد؟ آیا کسی به قاتل همسرش تحفه ای هدیه میکند؟
و دعوا های خانوادگی علی و فاطمه سر انجام منجر به قتل فاطمه بتوسط علی شد
سیاووش((ع))...برگرفته از خدای مضحک..
برای رسیدن به نتیجه این تیتر, پازل ها و سئوالهائی را کنار هم میگذاریم تا مفهوم واقعی این مطلب روشن شود.
1- علی بعد از فاطمه 8 زن عقدی و تعداد زیادی کنیز گرفت.
- بنا براین علی علاقه به زنان متعدد داشت.
2- علی 9 سال با فاطمه زندگی کرد ولی تا فاطمه زنده بود زن دیگری نگرفت.
الف- شاید فاطمه را بقدری دوست داشت که نیازی به زن دیگری نداشت
ب- شاید بخاطر محمد جرأت گرفتن زن دیگری نداشت.
در مورد الف: علی فاطمه را دوست نداشت: زیرا
- با دعواهائی که آنها داشتند مانند قضیه لقب "ابوتراب" که محمد به علی داد. معلوم میشود علی علاقه چندانی به فاطمه نداشت. دعوا ها بیشتر بخاطر این بود که علی زنان دیگری هم میخواست بگیرد.
- منظور از حدیث محمد که گفته بود, "هرکس فاطمه را بیازارد, مانند آنست که مرا آزرده است" علی بود. زیرا فاطمه شوهر داشت و کسی دیگر جرأت نمیکرد زنی را که شوهرداشته باشد و بخصوص شوهرش علی باشد, بیازارد.
در مورد ب: تا مادامیکه محمد زنده بود, علی جرأت گرفتن زن دیگری را نداشت.
علی از محمد حساب میبرد و به همین خاطر جرأت نکرد دختر ابوجهل را به زنی بگیرد. زیرا فاطمه این خبر را به محمد رساند و محمد به نزد علی آمد و گفت که "دختر پيامبر با دختر دشمن رسول خدا نبايد در یک خانه جمع شود"
3- فاطمه بلافاصله پس از مرگ محمد بسیار تلاش کرد که باغ فدک را که محمد از یهودیان به غنیمت گرفته بود و مال شخصی خودش کرده بود. پس بگیرد, اما علی تمایلی به آن نشان نمیداد و فاطمه به این خاطر به او میتوپید و در واقع او را بی عرضه خطاب میکرد. به همین خاطر فاطمه از عمویش برای پس گرفتن باغ فدک کمک گرفت.
نتیجه اینکه برخلاف توصیف مسلمانان بخصوص فرقه شیعه, مابین علی و فاطمه آنقدر ها هم صلح و صفا نبود و پس از آنکه محمد مرد, بهترین فرصت برای علی این بود که کمبود های گذشته را جبران کند و این تنها موقعی امکان پذیر بود که فاطمه کشته شود و از میان برداشته شود. به همین خاطرفاطمه ای که دوماه قبلش صحیح و سالم بود و با ابوبکر برای پس گرفتن باغ فدک مبارزه میکرد, به بستر مرگ افتاد و علی فاطمه را شبانه دفن کرد تا قال قضیه کنده شود و همانگونه که قبلا گفته شد, بعد از یک هفته با خواهر زاده فاطمه که "امامه" نام داشت ازدواج کرد.
پاسخ:
@Antishobheh
http://antishobheh.blogfa.com/post/118
قسمت اول پاسخ:
۱)عنوان گردن زدن هزاران نفر،متعلق به افراد دیگری است،که نویسنده شبهه قصد دارد مولای متقیان علی علیه السلام را اینگونه جلوه دهد.
✒️طبق گزارشات مختلف تاریخی و همچنین دلایل مورخان؛این آمار واقعی و صحیح نیست*
شرح کامل؛http://www.pasokhgoo.ir/node/65060
۲) پاسخ از منابع عامه(اهل تسنن): عبدالکریم بن احمد شافعی شهرستانی نقل کرده: به راستی #عمر در روز بیعت، #ضربتی به فاطمه علیهاالسلام وارد کرد که بر اثر آن، جنین خویش را #سِقط نمود.
( الملل و النحل، عبدالکریم شهرستانی، ج۱، ص۵۷ )
منابع دیگر؛http://www.hawzah.net/fa/Question/View/11692
۳) دلیل ازدواج حضرت علی با امامه وصیت حضرت فاطمه (س) بود که امامه را مهربانتر از دیگران به فرزندانش می دانست.
↑ قرطبی، استیعاب، بیروت، دارالکتب العلمیه، اول، ۱۴۱۵ ق، ج ۴، ص ۳۵۱.
اطلاعات دقیقتر؛http://www.wikiporsesh.ir/%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC_%D9%85%D8%AC%D8%AF%D8%AF_%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85_%D8%B9%D9%84%DB%8C#foot1
۴) در خانه علی و فاطمه علیهماالسلام ،نه مرد سالاری بود و نه زن سالاری، بلکه در این خانه پاک و مطهر، محبت سالاری بود و محبت و عشقِ زن و مرد به یکدیگر، چرخ های زندگی ساده آن خانواده را می چرخاند.
امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرماید: «دائما به فاطمه می نگریستم و از دلم اندوه ها برطرف می شد»
خطابه خانم فاطمة زهرا ام ابیها،به امیرالمومنین علی (علیهم السلام)؛ علی جان، جانم فدای جان تو و جان و روح من سپر بلای جان تو. یا اباالحسن! همواره با تو خواهم بود.... .
۵)دلیل دفن شبانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها+از منابع اهل تسنن+ روايات شيعه.
۱-۵ابن قتيبه دينورى در تأويل مختلف الحديث مىنويسد:
وقد طالبت فاطمة رضي الله عنها أبا بكر رضي الله عنه بميراث أبيها رسول الله صلى الله عليه وسلم فلما لم يعطها إياه حلفت لا تكلمه أبدا وأوصت أن تدفن ليلا لئلا يحضرها فدفنت ليلا.
*فاطمه از ابوبکر #ميراث پدرش را خواست، ابوبکر نپذيرفت، قسم خورد که ديگر با او (ابوبکر) سخن نگويد و وصيت کرد که شبانه دفن شود تا او (ابوبکر) در دفن وى حاضر نشود.
الدينوري، أبو محمد عبد الله بن مسلم ابن قتيبة (متوفاي276هـ)، تأويل مختلف الحديث، ج 1، ص 300، تحقيق: محمد زهري النجار، ناشر: دار الجيل، بيروت، 1393هـ، 1972م.
۲-۵علي بن ابوحمزه از امام صادق عليه السلام پرسيد: چرا فاطمه را شب #دفن كردند نه روز؟ فرمود: فاطمه سلام الله عليها وصيت كرده بود تا در شب وى را دفن كنند تا⚡️ ابوبكر و عمر بر جنازه آن حضرت نماز نخوانند.
الصدوق، أبو جعفر محمد بن علي بن الحسين (متوفاي381هـ)، علل الشرايع، ج1، ص185، تحقيق: تقديم: السيد محمد صادق بحر العلوم، ناشر: منشورات المكتبة الحيدرية ومطبعتها - النجف الأشرف، 1385 - 1966 م .
يكي از شبهاتي كه به صورت گسترده مطرح كرده اند، #ازدواج #خليفه دوم با #امّ كلثوم دختر امير مؤمنان و فاطمه زهرا عليهما السلام است!
عده ای از اهل سنت، استفاده هاي گوناگوني از اين ازدواج مي كنند؛
از جمله مي خواهند با اثبات اين ازدواج، رابطه صميمانه و دوستانه امير مؤمنان با خلفا را ثابت و از سوي ديگر، شهادت صديقه شهيده سلام الله عليها، غصب خلافت و... را انكار نمايند.
محور اول: دختري به نام ام كلثوم وجود نداشته است.
محور دوم: ام كلثوم دختر ابوبكر، يا ام كلثوم دختر امير مؤمنان عليه السلام؟
محور سوم: تعارض هاي موجود در نقل قضيه
محور چهارم؛ بررسي روايات اهل تسنن
[ شبهه ازدواج ام كلثوم با عمر ]
http://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=6342
قسمت دوم پاسخ:
۶)شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها ،شکی در آن نیست.+منابع اهل تسنن؛
گوشه اى از شواهد اين مصيبت بزرگ را تنها از منابع معتبر اهل سنّت تقديم پويندگان حق و حقيقت مى نمائيم.
قال رسول اللَّه (ص): «... فتكون اوّل من يلحقنى من اهل بيتى فتقدم علىّ محزونة مكروبة مغمومة مقتولة ».
(فاطمه) اولين كسى از اهلبيتم مى باشد كه به من ملحق مى گردد، پس بر من وارد مى شود، محزون، مكروب، مغموم، #مقتول...
فرائد السمطين ج۲، ص ۳۴
ابو بكر عبداللَّه بن محمد بن ابى شيبه، شيخ و استاد بخارى، در كتاب المصف، مى گويد؛
عمر بن خطاب با خبر گرديد وبنزد فاطمه (س) آمد وگفت: اى دختر رسول خدا (ص) ! به خدا در نزد ما كسى از پدرت محبوبتر نيست وپس از او محبوبترين تويى ! ! وبه خدا قسم اين امر مرا مانع *نمى شود كه اگر آنان نزد تو جمع شوند، دستور دهم كه خانه را با آنها به آتش كشند. اسلم گفت؛.... .
كتاب المصنف، ج ۷، ص ۴۳۲، حديث ۳۷۰۴۵، كتاب الفتن.
همين مضمون را سيوطى در مسند فاطمه، آورده است. سيوطى، مسند فاطمه، ص ۳۶. ج:
ابن عبدالبر، در الاستيعاب، نيز اين داستان را نقل كرده است⬇️
و سپس با مشعلى بر در خانه فاطمه آمد و در جواب فاطمه كه فرمود: آيا من نظاره گر باشم و تو خانه مرا آتش بزنى؟ گفت: بلى. چنانكه بلاذرى مى گوید؛« ابوبكر به على (ع) پيام فرستاد تا با وى بيعت كند امّا #على نپذيرفت.
پس عمر با مشعلى آمد، فاطمه (س) نا گاه عمر را با مشعل در خانهاش يافت، پس فرمود: يابن الخطّاب ! آيا من نظاره گر باشم وحال آنكه تو در خانهام را بر من به آتش میكشى؟ ! عمر گفت: بلى. »
ابن عبدالبر، الاستيعاب، ج ۳، ص ۹۷۵. و. .
مطالعه بیشتر+منابع بیشتر؛
[شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) واقعيتى انكار ناپذير]
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=44
۷) کنیه #ابوتراب؟
نخستين كسى كه به كنيه ( ابو تراب ) ناميده شد امیرالمومنین على بن ابى طالب علیه السلام است ، اين كنيه را رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم به او داد .
عباية بن ربعى گويد : به عبد الله بن عباس گفتم : رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم از چه رو على عليه السلام را ابو تراب ناميد ؟ گفت : از آن رو كه على عليه السلام صاحب زمين و حجت خدا بر اهل آن پس از رسول خداست ، و بقاى زمين و آرامش آن به او است ، و از رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم شنيدم مى فرمود : چون روز قيامت شود و شخص كافر پاداش و نزديكى و كرامتى را كه خداى متعال براى شيعيان على آماده نموده ببيند گويد : ( اى كاش من ترابى بودم ) يعنى كاش از شيعيان على ( ابو تراب ) بودم . و اين است معناى اين آيه كه كافر گويد : كاش من تراب ( خاك ) بودم .
علل الشرائع - الشيخ الصدوق - ج 1 - ص 156 .
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=1304
۸) عمده منابع شیعی و نیز منابع متعدد اهل سنت این نکته را بیان می کنند که نیمی از #فدک در سال هفتم هجری به ملکیت شخص پیامبر اکرم (ص) درآمد و پیامبر (ص) -
طبق آیه «و آت ذالقربی حقه; اسرا (۱۷) ۲۶.
حق خویشان خود را بپرداز» - آن را به حضرت فاطمه زهرا (س) بخشید .
شرح نهج البلاغه، ج ۱۶، ص ۲۶۸و۲۷۵.
حضرت فاطمه (س) پس از پیامبر اکرم (ص) برای اثبات این ادعا حضرت علی (ع) و ام ایمن را گواه قرار داد.
و در كتاب «كنز العمال» كه در حاشیه مسند احمد آمده در مسأله صله رحم از «ابو سعید خدرى» نقل شده ؛
پیامبر صلى الله علیه و آله فاطمه علیها السلام را خواست و فرمود: یا فاطمه لك فدك:
«اى فاطمه! فدك از آن تو است» .
كنز العمال جلد ۲ صفحه ۱۵۸.
ولى بعد از شهادت پیامبر صلى الله علیه و آله كسانى كه وجود این قدرت اقتصادی را در دست همسر على علیه السلام *مزاحم قدرت سیاسى *خود مى دیدند و تصمیم داشتند یاران على علیه السلام را از هر نظر* منزوى كنند* به بهانه حدیث مجعول «نحن معاشر الانبیاء لا نورث» آن را مصادره كردند.
[ماجرای فدک چیست؟ |
http://www.soalcity.ir/node/1107
انتقال مطالب با ذکر منبع ، رعایت اخلاق و امانتداری است.
منبع: کانال آنتی شبهه
(پاسخ به شبهه پراکنی های شبکه های اجتماعی)
https://telegram.me/Antishobheh
وبلاگ آنتی شبهه:
http://antishobheh.blogfa.com/